לשון ובלשנות                           

                    החברה שלנו                    אני ישראלי                    חוק ומשפט                   על דא ועל הא
              
                 מיוחדים              
                                                                        
 
 
 
   דר מהיום הלאומי    ישראל במרתף השואה    Letter to writers    חיפוש תעתיק    הצורך בהמנון ישראלי    אזרחות מכוח ישיבה
   תביעת אזרחות (2)    חסרי דת בישראל כיצד?    סיפורי גוגל    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה    קריאה נכונה בהכרזת העמאות    הלקח מן הרצח
   הלקח מן הרצח    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות    סדר מהיום הלאומי    סדר היום נלאומי    ישראל במרתף השואה    מרתף השואה
   ישראל במרתף השואה    ישראל במרתף השואה    זהות ישראלית במכללת נתניה    במרתף השואה    במרתף השואה    הפרדת הדת מהמדינה
   פסק דין אזרחות שני    לא ל"יהודית דמוקרטית"
 
    דר מהיום הלאומי
    פורום
    צור קשר
    Letter to writers
    מדינת הלאום היהודי?
    לימוד האותיות
    ספרותית (בערבית)
    חוקי קריאה באותיות לטיניות
    ספרותית או מדוברת?
    חיפוש תעתיק לטיני
    "השפה הראשונה"??
    עיצורים ותנועות
    שיטות התעתיק האפשריות
    כנס פוצחה ועמיה
    יתרונות המדוברת
    ויכוח על העברית
    לשון והשקפה פוליטית
    האקדמיה ללשון
    חיפוש תעתיק
    עתירה מנהלית למחוזי
    עתירת אני ישראלי(1)
    20.2.07 - דיון חדש בעתירה
    העתירה במחוזי
    NFC על העתירה
    עוד על העתירה
    המרצת פתיחה ל"אני ישראלי"
    לקראת דיון
    ערעור לעליון
    להכיר בלאום הישראלי
    ישראל לא מכירה בלאום ישראלי?
    סיכומי הערעור
    בית המשפט יחליט!
    תביעת אני ישראלי
    ערעור לעליון 2008
    הסבר קצר לשיר
    הצורך בהמנון ישראלי
    המנון למולדת
    גיבוי כותרת עליונה
    לאום ישראלי במגילת העצמאות
    מדינת כל אזרחיה
    שבות ואזרחות
    לאום-דת-מילאט
    "יהודית ודמוקרטית"?
    איזו מדינה זאת?
    דרום אפריקה בוחרת בחיים
    גיור ואזרחות
    האמנה הפלשתינאית
    לעקוף את החמאס?
    מתי נוסד הלאום הישראלי
    איש דת נגד שוויון
    אזרחות ולאומיות
    הכרזת העצמאות
    הלאום שלי: ישראלי
    אפלית חוק ואפליה חברתית
    גביזון ואלוני מתווכחות
    דרכו הציבורית של אהרון אמיר
    יוחנן אליחי
    "פתרון לאומי" של ציפי
    המלחמה וההפגנות
    תשובה למשה פייגלין
    מהו לאום ישראלי
    להיכנס? לצאת?
    פיתוי להמרת דת
    עבודת יהודים בשבת
    האמת - במגילת העצמאות
    דלדולה של הרוח מנין?
    דלדול הרוח (נוסח ב)
    מוּ"מ שְמוּם
    אינטרס ישראלי מול יהודי
    אין יהודים חילונים
    המהפכה הציונית מתה
    שם המדינה מפריע?
    יהדות וגזענות
    איך נכתב השיר
    דברי הסבר לשיר
    Another Solution
    ע'אלב מג'אדלה
    הדרך הארוכה לשלום
    אפליה בקיבוצים ?
    שני שירים שנבחרו
    מינהל מקרקעי ישראל
    חנה ושבעת בניה
    תנאים מוקדמים לשלום
    אזרחות ונאמנות
    זכות השיבה
    לא "העם היהודי" !
    בעלי הבית ודיירי משנה
    הזהות הלאומית שלנו
    מי נגד מי
    השכנת שלום ברואנדה
    מלחמת העצמאות של הסַחְרָוִיִים
    היהודים נגד הישראלים
    טאייוואן משתנית
    אויבת האיסלאם?
    טייוואן ב- Ynet
    הולדת היהדות
    הוועדה למינוי שופטים
    אל לעורכי דין למנות את שופטיהם
    שופטים ועורכי דין בקלקלתם
    גירושים אזרחיים
    שבועת יזכור לא תפילה
    המרידה ביהדות ותחיית הלשון
    מחאת האוהלים
    שיר למולדת
    השלמת הטיעון ללאום ישראלי
    החרדים במחשכים
    לא "מכוח שבות" !
    בקשת אזרחות מכוח ישיבה
    להינתק מהעם היהודי
    מיהו ישראלי ?
    המגילה ושנאת זרים
    איך נפריד את הדת מהמדינה
    הצעת חוק מדינת העם היהודי
    הסתה גזעית בחסות הדת
    מהפכת התחייה העברית
    אזרחות מכוח ישיבה
    תביעת אזרחות (2)
    בגידת האקדמיה
    תשובה לרועי
    חזון ביטול העדה
    מדינת הלאום -איזה?
    מדינה או קהילה? 1
    מדינה או קהילה 2
    המוסר היהודי
    סיפורי גוגל
    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה
    קהילה או מדינה?
    קריאה נכונה בהכרזת העמאות
    הלקח מן הרצח
    הלקח מן הרצח
    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות
    סדר מהיום הלאומי
    סדר היום נלאומי
    ישראל במרתף השואה
    מרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    זהות ישראלית במכללת נתניה
    במרתף השואה
    במרתף השואה
    הפרדת הדת מהמדינה
    פסק דין אזרחות שני
    לא ל"יהודית דמוקרטית"
הפרדת הדת מהמדינה

מוּ"מ שְמוּם

האמנם יש אפשרות שייפתח מו"מ על שלום עם שכנינו: אולי עם המנהיגות הפלשתינית? אולי עם שליטי סוריה? זהו חלום בהקיץ: אין להניח שעל יסוד התפיסות הקיימות - אצל שני הצדדים! -משא ומתן כזה יוכל באמת להביא שלום.

מבעד לכל דיבורי האיבה המופנים לעבר ישראל בולטת קביעה מרכזית אחת, והיא שמעשיה של ישראל מוכיחים כי היא אינה מעוניינת בשלום: "ישראל דואגת רק ליהודים. ראו את פלשתין הכבושה. ליהודים שהתיישבו בה נותנת הממשלה את כל צרכיהם, בונה להם כבישים מיוחדים, מרשה להם להרחיב את בתיהם, מעניקה להם מים כל צורכם, מעמידה גדרות וחומה לבטחונם, משחררת אותם ממיסים כבדים, ואילו התושבים הפלשתינים מקופחים בכול, בהגבלות תנועה, באיסורי חיפוש עבודה, ברשיונות בנייה, עבודה, לימודים או יציאה לחו"ל."

אבל גם בתוך הגבולות המקוריים ישראל דואגת בעיקר לשלום היהודים. עד היום יש לה דמות של גוזלת אדמות שהיו שייכות לערבים לטובת תושבים יהודים חדשים; היא הורסת בתי ערבים ומשחיתה יבולים של ערבים; מינהל מקרקעי ישראל מעביר אדמות מדינה בעיקר ליהודים, מכרזים על משרות ציבוריות ואפילו על שיכון פתוחים רק למי שהוא "יוצא צבא" – אבל רק יהודים, ואפילו אם הם תלמידי ישיבות, זוכים בתואר "יוצא צבא". לא כן אזרח ערבי שהגיע לגיל 18. הוא כלל אינו נקרא לשרת את הארץ שהוא אזרח בה. מי יאמין שישראל, המעניקה זכויות יתר לאזרחים יהודים, רוצה לחיות בשלום ובשוויון עם המוני הלא יהודים שמסביבה ?

כל ראשי הממשלות,משמאל ומימין, אומרים כי "למען השלום יש לעשות ויתורים מכאיבים". אבל האומרים כך אינם מבינים ש"הוויתורים המכאיבים" העשויים להביא שלום הם לא קרקעות ואדמה, אלא ויתור על זכויות-היתר שיש ליהודים בישראל. לישראל בתקופת הקמתה ולפני שהתקבלה לאו"ם הייתה דמות דמוקרטית בחוקיה, דמות מדינה שוויונית שאינה נותנת זכויות יתר ליהודים ואינה מקפחת מי שאינו יהודי. חידוש הדמות של מסגרת מדינית נאורה, שאינה פוגעת לא בתרבות ולא במהות של תושביה, ומתייחסת באופן שווה לכל אזרח, ויהא מוצאו האתני או דתו אשר יהיה, הוא הבסיס שיאפשר משא ומתן.

מסגרת חיים משותפים בלי אפליה, תוכיח כי רצונה של ישראל הוא באמת שלום. על יסוד שינוי כזה יהיה מקום לתבוע שינוי תפיסה גם מן הצד השני, ורק אחריו יש טעם במו"מ. אכן זוהי דרך ארוכה, אבל סופה שהיא קצרה בהרבה משפך הדם העתיד להימשך ער קץ הדורות. הפתרון הוא חד-צדדי ומיידי, כי הוא תלוי רק בישראל, אינו מצריך שום משא ומתן, ואפשר להגשימו מעל לראשיהם של מנהיגי המלחמה הנוכחיים.
 
17.11.09
שלחו תגובה


   חיפוש תעתיק לטיני לעברית

בכל רחוב באוסלו כתוב שם הרחוב
ואחריו המילה gate. ביקרתי בעיר אוסלו זו והסתקרנתי לדעת אם המשמעות של gate 
בנורבגית באמת "רחוב".
שאלתי באנגלית עובר אורח, והוא

 


 
 
 
  שבועת יזכור
שגה  הרמטכ"ל כשהחליט לגנוז את נוסח ה"יזכור" המרגש, שכתב ברל כצנלסון ב- 1920 לאחר הירצחם של יוסף טרומפלדור וחבריו 
 
 
בגידתה של האקדמיה בעברית
 
הציבור עומד לראות בקרוב את תמרורי הדרכים בארץ כתובים בתעתיק זר ומטעה, שיש בו מן המעילה בשפה העברית,
 וזאת בגלל מחטף פוליטי תמוה.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דף הבית | לשון ובלשנות | החברה שלנו | אני ישראלי | חוק ומשפט | על דא ועל הא| מיוחדים| מאמרים משכבר צור קשר