לשון ובלשנות                           

                    החברה שלנו                    אני ישראלי                    חוק ומשפט                   על דא ועל הא
              
                 מיוחדים              
                                                                        
 
 
 
   דר מהיום הלאומי    ישראל במרתף השואה    Letter to writers    חיפוש תעתיק    הצורך בהמנון ישראלי    אזרחות מכוח ישיבה
   תביעת אזרחות (2)    חסרי דת בישראל כיצד?    סיפורי גוגל    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה    קריאה נכונה בהכרזת העמאות    הלקח מן הרצח
   הלקח מן הרצח    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות    סדר מהיום הלאומי    סדר היום נלאומי    ישראל במרתף השואה    מרתף השואה
   ישראל במרתף השואה    ישראל במרתף השואה    זהות ישראלית במכללת נתניה    במרתף השואה    במרתף השואה    הפרדת הדת מהמדינה
   פסק דין אזרחות שני    לא ל"יהודית דמוקרטית"
 
    דר מהיום הלאומי
    פורום
    צור קשר
    Letter to writers
    מדינת הלאום היהודי?
    לימוד האותיות
    ספרותית (בערבית)
    חוקי קריאה באותיות לטיניות
    ספרותית או מדוברת?
    חיפוש תעתיק לטיני
    "השפה הראשונה"??
    עיצורים ותנועות
    שיטות התעתיק האפשריות
    כנס פוצחה ועמיה
    יתרונות המדוברת
    ויכוח על העברית
    לשון והשקפה פוליטית
    האקדמיה ללשון
    חיפוש תעתיק
    עתירה מנהלית למחוזי
    עתירת אני ישראלי(1)
    20.2.07 - דיון חדש בעתירה
    העתירה במחוזי
    NFC על העתירה
    עוד על העתירה
    המרצת פתיחה ל"אני ישראלי"
    לקראת דיון
    ערעור לעליון
    להכיר בלאום הישראלי
    ישראל לא מכירה בלאום ישראלי?
    סיכומי הערעור
    בית המשפט יחליט!
    תביעת אני ישראלי
    ערעור לעליון 2008
    הסבר קצר לשיר
    הצורך בהמנון ישראלי
    המנון למולדת
    גיבוי כותרת עליונה
    לאום ישראלי במגילת העצמאות
    מדינת כל אזרחיה
    שבות ואזרחות
    לאום-דת-מילאט
    "יהודית ודמוקרטית"?
    איזו מדינה זאת?
    דרום אפריקה בוחרת בחיים
    גיור ואזרחות
    האמנה הפלשתינאית
    לעקוף את החמאס?
    מתי נוסד הלאום הישראלי
    איש דת נגד שוויון
    אזרחות ולאומיות
    הכרזת העצמאות
    הלאום שלי: ישראלי
    אפלית חוק ואפליה חברתית
    גביזון ואלוני מתווכחות
    דרכו הציבורית של אהרון אמיר
    יוחנן אליחי
    "פתרון לאומי" של ציפי
    המלחמה וההפגנות
    תשובה למשה פייגלין
    מהו לאום ישראלי
    להיכנס? לצאת?
    פיתוי להמרת דת
    עבודת יהודים בשבת
    האמת - במגילת העצמאות
    דלדולה של הרוח מנין?
    דלדול הרוח (נוסח ב)
    מוּ"מ שְמוּם
    אינטרס ישראלי מול יהודי
    אין יהודים חילונים
    המהפכה הציונית מתה
    שם המדינה מפריע?
    יהדות וגזענות
    איך נכתב השיר
    דברי הסבר לשיר
    Another Solution
    ע'אלב מג'אדלה
    הדרך הארוכה לשלום
    אפליה בקיבוצים ?
    שני שירים שנבחרו
    מינהל מקרקעי ישראל
    חנה ושבעת בניה
    תנאים מוקדמים לשלום
    אזרחות ונאמנות
    זכות השיבה
    לא "העם היהודי" !
    בעלי הבית ודיירי משנה
    הזהות הלאומית שלנו
    מי נגד מי
    השכנת שלום ברואנדה
    מלחמת העצמאות של הסַחְרָוִיִים
    היהודים נגד הישראלים
    טאייוואן משתנית
    אויבת האיסלאם?
    טייוואן ב- Ynet
    הולדת היהדות
    הוועדה למינוי שופטים
    אל לעורכי דין למנות את שופטיהם
    שופטים ועורכי דין בקלקלתם
    גירושים אזרחיים
    שבועת יזכור לא תפילה
    המרידה ביהדות ותחיית הלשון
    מחאת האוהלים
    שיר למולדת
    השלמת הטיעון ללאום ישראלי
    החרדים במחשכים
    לא "מכוח שבות" !
    בקשת אזרחות מכוח ישיבה
    להינתק מהעם היהודי
    מיהו ישראלי ?
    המגילה ושנאת זרים
    איך נפריד את הדת מהמדינה
    הצעת חוק מדינת העם היהודי
    הסתה גזעית בחסות הדת
    מהפכת התחייה העברית
    אזרחות מכוח ישיבה
    תביעת אזרחות (2)
    בגידת האקדמיה
    תשובה לרועי
    חזון ביטול העדה
    מדינת הלאום -איזה?
    מדינה או קהילה? 1
    מדינה או קהילה 2
    המוסר היהודי
    סיפורי גוגל
    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה
    קהילה או מדינה?
    קריאה נכונה בהכרזת העמאות
    הלקח מן הרצח
    הלקח מן הרצח
    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות
    סדר מהיום הלאומי
    סדר היום נלאומי
    ישראל במרתף השואה
    מרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    זהות ישראלית במכללת נתניה
    במרתף השואה
    במרתף השואה
    הפרדת הדת מהמדינה
    פסק דין אזרחות שני
    לא ל"יהודית דמוקרטית"
הפרדת הדת מהמדינה

הלאום שלי: ישראלי

ברוב מדינות העולם יש אזרחים המשייכים עצמם לא רק ללאום המדינה שלהם, אלא גם לקבוצות פנימיות, אתניות, דתיות או תרבותיות. אבל בכל המדינות כל האזרחים נחשבים בעיני המדינה שלהם לבני לאום המדינה המשותף, והשלטונות מקפידים שלא לערב חלוקה פנימית נוספת של האזרחים בשום תעודה רשמית. תארו לכם איזו מהומה היו מקימים היהודים בארצות הברית או בצרפת אילו היו השלטונות שם רושמים בתעודותיו של כל אזרח את המילה "יהודי" או "נוצרי"...

גם לפי המסמך המכונן של ישראל – הוא הכרזת העצמאות – כל אזרחי ישראל נחשבים לבני לאום המדינה המשותף, הוא הלאום הישראלי. לפי הכרזת העצמאות, ישראל "תהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות", תפַתח את הארץ "לטובת כל תושביה" ותקיים "שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". העובדה שבהכרזה לא מוזכר "בלי הבדל 'לאום' " מוכיחה כי כל האזרחים נחשבים במגילת העצמאות לבני לאום המדינה האחד והמשותף, הישראלי. ובכל זאת משרד הפנים שומר על המורשת התורכית של "מילֵאטים", ומחלק רשמית את אזרחי ישראל לקבוצות אוכלוסין אתניות-דתיות, שגם להן הוא קורא "לאומים". אלה הם יהודים, ערבים, דרוזים, אשורים, שומרונים, צ'רקסים ועוד.

ואיך נרשם תושב חדש בישראל? את הלאום שלו רושמים לפי הדרכון שהוא מחזיק. גם כאשר מקבל תושב כזה את האזרחות הישראלית, ה"לאום" שלו לא משתנה, וברישומי משרד הפנים הוא מוסיף להיחשב ל"ספרדי", "צרפתי", "בורמני", "הונג-קונגי", או "סינגפורי". יש כמאה ועשרים שמות של "לאומי מדינה". אם יתארח בארץ אזרח מצרי או מרוקני בתור תושב או יתאזרח בה, יהיה הלאום שלו "מצרי" או "מרוקני", לפי הדרכון. אבל אם התושב החדש הזה הוא יהודי, הוא נהפך אוטומטית לאזרח ישראלי, וגם אותו רושמים בתור "יהודי". כך יוצא שהמילה "לאום" במירשם האוכלוסין מעידה לפעמים על השתייכות לקבוצה אתנית-דתית ("לאום אתני") ולפעמים על השתייכות ללאום מדינה.

יש רק לאום מדינה אחד שמדינת ישראל איננה מכירה בקיומו... זהו הלאום הישראלי ! זאת למרות הכרזת העצמאות שבעצם פרסומה נוצר רשמית הלאום הישראלי, וזאת למרות שכל המדינות מכירות באזרחים ישראלים בתור בעלי לאומיות ישראלית (nationality Israeli ).

הרישום של "לאום אתני" מפריד בין האזרחים  ומעמיק את השסע באוכלוסיה,  והוא מקור לאפליות ולקיפוחים. אתה מציג את תעודת הזהות, ומייד יודע הפקיד או איש הבטחון שמולך לאיזו עדה אתנית-דתית אתה שייך, ומתייחס אליך "בהתאם".  הוא יכול גם  להפנות אותך למי שמטפל ב"מיגזר" שלך ( הסימן  ******  במקום  "לאום" בתעודת הזהות אינו סימן היכר יחיד...כל מי שמציץ בתעודה יכול לדעת אם בעל התעודה יהודי או לא). מאחורי התירוץ הרגיל "סיבות בטחוניות" מסתתר הרצון העתיק של "הלאום היהודי" להתבדל מכל אדם שאינו מתגייר בגיור אורתודוכסי. אבל אנחנו הישראלים כן מוכנים לפתוח את החברה הישראלית לכל אדם המבקש להיות חלק מאיתנו, בלי שום שאלה אם איש זה "התגייר כהלכה" או לא. לא ייתכן שמדינה שמוּכרים בה עשרות לאומים שונים לא תכיר בלאום המשותף היחיד לכולנו. לא ייתכן שכל מקום אחר בעולם רואה בנו ישראלים ורק ממשלתנו תסרב להכיר בזהות שהיא עצמה אמורה לייצג.

כדי לאפשר לאזרח הרואה עצמו ישראלי בלבד ואינו רוצה שישייכו אותו בעל כורחו לשום עדה אתנית-דתית נפרדת, פנתה עמותת "אני ישראלי" באמצעות כעשרים עותרים לבית המשפט המחוזי בירושלים בתביעה לחייב את משרד הפנים לרשום את הלאום של העותרים כ"לאום ישראלי" בכל המסמכים הרשמיים של המשרד. העותרים רשומים היום במיגוון "לאומים": "יהודי", "ערבי", "עברי", "בורמני". בעתירה קודמת היו גם "דרוזי", "רוסי", "גרוזיני" ועוד. העתירה שלנו נדחתה על ידי השופט, שטען כי "הוא לא יכול ליצור לאום חדש על ידי פסק דין", והחליט שהנושא "לא שפיט". זה כמובן לא נכון: הלאום הישראלי כבר נוצר על ידי הכרזת העצמאות, ושום פסק דין אינו צריך "ליצור" אותו. בימים אלה אנו שוקדים על הכנת ערעור לבית המשפט העליון . לפרטים נוספים ראו http://ani-israeli.org.il.

3.8.08 “Ynet התפרסם ב"מעורבות

(http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3591497,00.html)

שלחו תגובה


   חיפוש תעתיק לטיני לעברית

בכל רחוב באוסלו כתוב שם הרחוב
ואחריו המילה gate. ביקרתי בעיר אוסלו זו והסתקרנתי לדעת אם המשמעות של gate 
בנורבגית באמת "רחוב".
שאלתי באנגלית עובר אורח, והוא

 


 
 
 
  שבועת יזכור
שגה  הרמטכ"ל כשהחליט לגנוז את נוסח ה"יזכור" המרגש, שכתב ברל כצנלסון ב- 1920 לאחר הירצחם של יוסף טרומפלדור וחבריו 
 
 
בגידתה של האקדמיה בעברית
 
הציבור עומד לראות בקרוב את תמרורי הדרכים בארץ כתובים בתעתיק זר ומטעה, שיש בו מן המעילה בשפה העברית,
 וזאת בגלל מחטף פוליטי תמוה.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דף הבית | לשון ובלשנות | החברה שלנו | אני ישראלי | חוק ומשפט | על דא ועל הא| מיוחדים| מאמרים משכבר צור קשר