לשון ובלשנות                           

                    החברה שלנו                    אני ישראלי                    חוק ומשפט                   על דא ועל הא
              
                 מיוחדים              
                                                                        
 
 
 
   דר מהיום הלאומי    ישראל במרתף השואה    Letter to writers    חיפוש תעתיק    הצורך בהמנון ישראלי    אזרחות מכוח ישיבה
   תביעת אזרחות (2)    חסרי דת בישראל כיצד?    סיפורי גוגל    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה    קריאה נכונה בהכרזת העמאות    הלקח מן הרצח
   הלקח מן הרצח    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות    סדר מהיום הלאומי    סדר היום נלאומי    ישראל במרתף השואה    מרתף השואה
   ישראל במרתף השואה    ישראל במרתף השואה    זהות ישראלית במכללת נתניה    במרתף השואה    במרתף השואה    הפרדת הדת מהמדינה
   פסק דין אזרחות שני    לא ל"יהודית דמוקרטית"
 
    דר מהיום הלאומי
    פורום
    צור קשר
    Letter to writers
    מדינת הלאום היהודי?
    לימוד האותיות
    ספרותית (בערבית)
    חוקי קריאה באותיות לטיניות
    ספרותית או מדוברת?
    חיפוש תעתיק לטיני
    "השפה הראשונה"??
    עיצורים ותנועות
    שיטות התעתיק האפשריות
    כנס פוצחה ועמיה
    יתרונות המדוברת
    ויכוח על העברית
    לשון והשקפה פוליטית
    האקדמיה ללשון
    חיפוש תעתיק
    עתירה מנהלית למחוזי
    עתירת אני ישראלי(1)
    20.2.07 - דיון חדש בעתירה
    העתירה במחוזי
    NFC על העתירה
    עוד על העתירה
    המרצת פתיחה ל"אני ישראלי"
    לקראת דיון
    ערעור לעליון
    להכיר בלאום הישראלי
    ישראל לא מכירה בלאום ישראלי?
    סיכומי הערעור
    בית המשפט יחליט!
    תביעת אני ישראלי
    ערעור לעליון 2008
    הסבר קצר לשיר
    הצורך בהמנון ישראלי
    המנון למולדת
    גיבוי כותרת עליונה
    לאום ישראלי במגילת העצמאות
    מדינת כל אזרחיה
    שבות ואזרחות
    לאום-דת-מילאט
    "יהודית ודמוקרטית"?
    איזו מדינה זאת?
    דרום אפריקה בוחרת בחיים
    גיור ואזרחות
    האמנה הפלשתינאית
    לעקוף את החמאס?
    מתי נוסד הלאום הישראלי
    איש דת נגד שוויון
    אזרחות ולאומיות
    הכרזת העצמאות
    הלאום שלי: ישראלי
    אפלית חוק ואפליה חברתית
    גביזון ואלוני מתווכחות
    דרכו הציבורית של אהרון אמיר
    יוחנן אליחי
    "פתרון לאומי" של ציפי
    המלחמה וההפגנות
    תשובה למשה פייגלין
    מהו לאום ישראלי
    להיכנס? לצאת?
    פיתוי להמרת דת
    עבודת יהודים בשבת
    האמת - במגילת העצמאות
    דלדולה של הרוח מנין?
    דלדול הרוח (נוסח ב)
    מוּ"מ שְמוּם
    אינטרס ישראלי מול יהודי
    אין יהודים חילונים
    המהפכה הציונית מתה
    שם המדינה מפריע?
    יהדות וגזענות
    איך נכתב השיר
    דברי הסבר לשיר
    Another Solution
    ע'אלב מג'אדלה
    הדרך הארוכה לשלום
    אפליה בקיבוצים ?
    שני שירים שנבחרו
    מינהל מקרקעי ישראל
    חנה ושבעת בניה
    תנאים מוקדמים לשלום
    אזרחות ונאמנות
    זכות השיבה
    לא "העם היהודי" !
    בעלי הבית ודיירי משנה
    הזהות הלאומית שלנו
    מי נגד מי
    השכנת שלום ברואנדה
    מלחמת העצמאות של הסַחְרָוִיִים
    היהודים נגד הישראלים
    טאייוואן משתנית
    אויבת האיסלאם?
    טייוואן ב- Ynet
    הולדת היהדות
    הוועדה למינוי שופטים
    אל לעורכי דין למנות את שופטיהם
    שופטים ועורכי דין בקלקלתם
    גירושים אזרחיים
    שבועת יזכור לא תפילה
    המרידה ביהדות ותחיית הלשון
    מחאת האוהלים
    שיר למולדת
    השלמת הטיעון ללאום ישראלי
    החרדים במחשכים
    לא "מכוח שבות" !
    בקשת אזרחות מכוח ישיבה
    להינתק מהעם היהודי
    מיהו ישראלי ?
    המגילה ושנאת זרים
    איך נפריד את הדת מהמדינה
    הצעת חוק מדינת העם היהודי
    הסתה גזעית בחסות הדת
    מהפכת התחייה העברית
    אזרחות מכוח ישיבה
    תביעת אזרחות (2)
    בגידת האקדמיה
    תשובה לרועי
    חזון ביטול העדה
    מדינת הלאום -איזה?
    מדינה או קהילה? 1
    מדינה או קהילה 2
    המוסר היהודי
    סיפורי גוגל
    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה
    קהילה או מדינה?
    קריאה נכונה בהכרזת העמאות
    הלקח מן הרצח
    הלקח מן הרצח
    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות
    סדר מהיום הלאומי
    סדר היום נלאומי
    ישראל במרתף השואה
    מרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    זהות ישראלית במכללת נתניה
    במרתף השואה
    במרתף השואה
    הפרדת הדת מהמדינה
    פסק דין אזרחות שני
    לא ל"יהודית דמוקרטית"
הפרדת הדת מהמדינה

 

---                                                  איש דת נגד שוויון האזרחים
 
 ב- 1.5.06 נתפרסמה בעמוד הראשון של "הארץ" כתבה מאת נדב שרגאי ובה מצוטט הרב שאר ישוב כהן באמרו "כשהמדינה נוהגת כמדינת כל תושביה ולא כמדינת היהודים, היחס שלי אליה משתנה". אבל האמת היא, שככל מדינה דמוקרטית גם מדינת ישראל תמיד הייתה וגם היום עודנה מדינת כל אזרחיה ולא מדינה של היהודים בלבד. ניתן להיווכח בזאת על ידי עיון בחוקים הקיימים, ואין צורך בשום שינוי בו כדי שישראל תיהפך, כביכול, למדינת כל אזרחיה:

1)
ישראל מדינה ריבונית, וסמכות השלטון בה ניתן על ידי האזרחים. כל האזרחים הישראלים בוחרים את השלטון, בין שהם יהודים בין שאינם יהודים, בין שהרבנות הכירה בהם בתור יהודים, בין שהרבנות לא הכירה בהם בתור יהודים. כל האזרחים כוללים כמובן גם אנשים שכלל אינם יהודים
.

2)
לעומת זאת, שום יהודי שאינו ישראלי - איננו משתתף בבחירת מוסדות השלטון בישראל. בין שהוא ציוני בין שהוא חסיד סאטמאר או שונא אחר של ישראל. בעלי הבית של ישראל הם אפוא הישראלים באשר הם ישראלים, ולא היהודים באשר הם יהודים
.

אם בכל זאת לרבים יש הרגשה שישראל היא מדינת יהודים בלבד, הרי זה בגלל תופעה אחרת: בישראל קיימת הפליה של לא יהודים. במיוחד מפני שחוק יסוד חילק את האזרחים לשתי קבוצות: יש "אזרחים מכוח שבות" והם כל היהודים, גם אם נולדו בארץ הם ואבותיהם ואבות אבותיהם, ויש "אזרחים מכוח ישיבה", והם כל האזרחים שאינם יהודים. חלוקה זו יוצרת רושם כאילו רק היהודים הם "בעלי הבית של ישראל" וכל מי שאינו יהודי הוא בגדר דייר משנה
.

הרושם המוטעה מתחזק על פי חוק אחר, הקובע שדי ליהודי מחו"ל להציג כף רגלו בישראל כדי שמייד ייהפך לאזרח ישראלי, אזרח מסוג א' - מכוח שבות. כזכור, בכוח חוק זה נהפך שודד המונים ידוע מצרפת לאזרח ישראלי, ובכספי גזלותיו יכול היה לשחד המונים בהסוואה של "עבודה", והצליח להיבחר לכנסת, בסך הכול כדי להימלט מתהליך של הסגרה לארץ שבה עולל את עלילות השדידה שלו. ידוע גם שרבים מחסידי סטמאר באים לכאן כדי לקבל אזרחות ישראלית, נוסעים חזרה לארצותיהם ואז מבקרים אותנו שוב רק בימים שצריך להצביע לכנסת
.

אבל הענקת אזרחות מיידית ליהודים איננה משנה את עקרון הבעלות. היא אכן הפליה, אבל עדיין כול אזרחיה של ישראל הם בעליה. אמנם חלק מהאזרחים, בכוח היותם רוב, לקחו לעצמם זכויות יתר והעניקו משהו מהן גם ליהודים מחו"ל (בתנאי שיציגו את כף רגלם על אדמת הארץ) אבל גם כך ישראל מוסיפה להיות מדינת כל אזרחיה. כי גם כשנפגם השוויון וחלק מהאזרחים הם "מסוג ב'" זוהי רק פגיעה בשוויון, אבל המדינה מוסיפה להיות מדינת כל אזרחיה.


דבריו של הרב שאר ישוב כהן אינם מפתיעים. עמדת היהודים הדתיים הייתה תמיד ועודנה היום ברורה: מדינת ישראל מעניינת אותם רק בתור מדינה ליהודים בלבד ורק כל עוד יש בה עליונות ליהודים. שיווי זכויות ושוויון בין האזרחים לדעתם אינם צריכים להתקיים בישראל. זוהי עמדה מנוגדת לדמוקרטיה וכנראה אפילו הסיסמה "מדינה יהודית-דמוקרטית" אינה סיסמת אמת בפיהם.
 
[ראו נא ליתר פירוט, ג ם את המאמר "ישראל - מדינת כל אזרחיה" ]






שלחו תגובה


   חיפוש תעתיק לטיני לעברית

בכל רחוב באוסלו כתוב שם הרחוב
ואחריו המילה gate. ביקרתי בעיר אוסלו זו והסתקרנתי לדעת אם המשמעות של gate 
בנורבגית באמת "רחוב".
שאלתי באנגלית עובר אורח, והוא

 


 
 
 
  שבועת יזכור
שגה  הרמטכ"ל כשהחליט לגנוז את נוסח ה"יזכור" המרגש, שכתב ברל כצנלסון ב- 1920 לאחר הירצחם של יוסף טרומפלדור וחבריו 
 
 
בגידתה של האקדמיה בעברית
 
הציבור עומד לראות בקרוב את תמרורי הדרכים בארץ כתובים בתעתיק זר ומטעה, שיש בו מן המעילה בשפה העברית,
 וזאת בגלל מחטף פוליטי תמוה.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דף הבית | לשון ובלשנות | החברה שלנו | אני ישראלי | חוק ומשפט | על דא ועל הא| מיוחדים| מאמרים משכבר צור קשר