לשון ובלשנות                           

                    החברה שלנו                    אני ישראלי                    חוק ומשפט                   על דא ועל הא
              
                 מיוחדים              
                                                                        
 
 
 
   דר מהיום הלאומי    ישראל במרתף השואה    Letter to writers    חיפוש תעתיק    הצורך בהמנון ישראלי    אזרחות מכוח ישיבה
   תביעת אזרחות (2)    חסרי דת בישראל כיצד?    סיפורי גוגל    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה    קריאה נכונה בהכרזת העמאות    הלקח מן הרצח
   הלקח מן הרצח    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות    סדר מהיום הלאומי    סדר היום נלאומי    ישראל במרתף השואה    מרתף השואה
   ישראל במרתף השואה    ישראל במרתף השואה    זהות ישראלית במכללת נתניה    במרתף השואה    במרתף השואה    הפרדת הדת מהמדינה
   פסק דין אזרחות שני    לא ל"יהודית דמוקרטית"
 
    דר מהיום הלאומי
    פורום
    צור קשר
    Letter to writers
    מדינת הלאום היהודי?
    לימוד האותיות
    ספרותית (בערבית)
    חוקי קריאה באותיות לטיניות
    ספרותית או מדוברת?
    חיפוש תעתיק לטיני
    "השפה הראשונה"??
    עיצורים ותנועות
    שיטות התעתיק האפשריות
    כנס פוצחה ועמיה
    יתרונות המדוברת
    ויכוח על העברית
    לשון והשקפה פוליטית
    האקדמיה ללשון
    חיפוש תעתיק
    עתירה מנהלית למחוזי
    עתירת אני ישראלי(1)
    20.2.07 - דיון חדש בעתירה
    העתירה במחוזי
    NFC על העתירה
    עוד על העתירה
    המרצת פתיחה ל"אני ישראלי"
    לקראת דיון
    ערעור לעליון
    להכיר בלאום הישראלי
    ישראל לא מכירה בלאום ישראלי?
    סיכומי הערעור
    בית המשפט יחליט!
    תביעת אני ישראלי
    ערעור לעליון 2008
    הסבר קצר לשיר
    הצורך בהמנון ישראלי
    המנון למולדת
    גיבוי כותרת עליונה
    לאום ישראלי במגילת העצמאות
    מדינת כל אזרחיה
    שבות ואזרחות
    לאום-דת-מילאט
    "יהודית ודמוקרטית"?
    איזו מדינה זאת?
    דרום אפריקה בוחרת בחיים
    גיור ואזרחות
    האמנה הפלשתינאית
    לעקוף את החמאס?
    מתי נוסד הלאום הישראלי
    איש דת נגד שוויון
    אזרחות ולאומיות
    הכרזת העצמאות
    הלאום שלי: ישראלי
    אפלית חוק ואפליה חברתית
    גביזון ואלוני מתווכחות
    דרכו הציבורית של אהרון אמיר
    יוחנן אליחי
    "פתרון לאומי" של ציפי
    המלחמה וההפגנות
    תשובה למשה פייגלין
    מהו לאום ישראלי
    להיכנס? לצאת?
    פיתוי להמרת דת
    עבודת יהודים בשבת
    האמת - במגילת העצמאות
    דלדולה של הרוח מנין?
    דלדול הרוח (נוסח ב)
    מוּ"מ שְמוּם
    אינטרס ישראלי מול יהודי
    אין יהודים חילונים
    המהפכה הציונית מתה
    שם המדינה מפריע?
    יהדות וגזענות
    איך נכתב השיר
    דברי הסבר לשיר
    Another Solution
    ע'אלב מג'אדלה
    הדרך הארוכה לשלום
    אפליה בקיבוצים ?
    שני שירים שנבחרו
    מינהל מקרקעי ישראל
    חנה ושבעת בניה
    תנאים מוקדמים לשלום
    אזרחות ונאמנות
    זכות השיבה
    לא "העם היהודי" !
    בעלי הבית ודיירי משנה
    הזהות הלאומית שלנו
    מי נגד מי
    השכנת שלום ברואנדה
    מלחמת העצמאות של הסַחְרָוִיִים
    היהודים נגד הישראלים
    טאייוואן משתנית
    אויבת האיסלאם?
    טייוואן ב- Ynet
    הולדת היהדות
    הוועדה למינוי שופטים
    אל לעורכי דין למנות את שופטיהם
    שופטים ועורכי דין בקלקלתם
    גירושים אזרחיים
    שבועת יזכור לא תפילה
    המרידה ביהדות ותחיית הלשון
    מחאת האוהלים
    שיר למולדת
    השלמת הטיעון ללאום ישראלי
    החרדים במחשכים
    לא "מכוח שבות" !
    בקשת אזרחות מכוח ישיבה
    להינתק מהעם היהודי
    מיהו ישראלי ?
    המגילה ושנאת זרים
    איך נפריד את הדת מהמדינה
    הצעת חוק מדינת העם היהודי
    הסתה גזעית בחסות הדת
    מהפכת התחייה העברית
    אזרחות מכוח ישיבה
    תביעת אזרחות (2)
    בגידת האקדמיה
    תשובה לרועי
    חזון ביטול העדה
    מדינת הלאום -איזה?
    מדינה או קהילה? 1
    מדינה או קהילה 2
    המוסר היהודי
    סיפורי גוגל
    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה
    קהילה או מדינה?
    קריאה נכונה בהכרזת העמאות
    הלקח מן הרצח
    הלקח מן הרצח
    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות
    סדר מהיום הלאומי
    סדר היום נלאומי
    ישראל במרתף השואה
    מרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    זהות ישראלית במכללת נתניה
    במרתף השואה
    במרתף השואה
    הפרדת הדת מהמדינה
    פסק דין אזרחות שני
    לא ל"יהודית דמוקרטית"
הפרדת הדת מהמדינה

להיכנס? לצאת?

שום מדינה לא תסבול ירי בלתי פוסק מעבר לגבול. והנה ירי כזה נמשך מרצועת עזה כשמונה שנים וישראל אינה מפסיקה אותו. יחסי הכוחות בינינו ובין אויבינו מאפשרים פתרון צבאי, גם אם הוא לא יהיה טיול של יום אחד. מדוע פעולה צבאית להריסת מקורות הירי בעזה לא נעשתה עד כה, וזמן רב ישראל דוחה פעולה צבאית. האם זה מתוך תקווה שמשהו ייעשה על ידי אחרים, אולי מצרים, ומי יודע, אולי סוריה?

שני טעמים לדחייה: הטעם הראשון הוא כי פעולה כזאת תביא לאבידות לא מעטות מבין אנשינו. אכן בכל תולדות העולם, המלחמה מביאה אובדן של חיי אדם, משני הצדדים. אך למרות הכאב והאבידות, מי שאינו עושה זאת בשלבים הראשונים סובל אבידות קשות יותר כעבור זמן. אורח מחשבה של "ארבע אמהות" ממיט אסונות כבדים. מה גם שאויבינו מוכיחים כי הם מוכנים לספוג אבידות ככל שיידרשו. ומי שאינו שם לב לאבידות, ידו על העליונה גם בלי קרב.

הטעם השני הוא הדאגה איך נוכל לצאת מעזה לאחר שנבטל בה את שלטון החמאס. הרי כוונתו המוצהרת היא להשליט את האיסלם על כל הארץ שלנו, והוא חורש רע על כל מי שאינו מוסלמי. לכן גם אם בפעולה צבאית נוכל להשתלט על חבל זה, ברגע שנצא משם תקום שם ריקנות פוליטית, הכוחות העוינים אותנו ישובו וישתלטו מחדש על השטח ועל האזרחים החיים בו, ושוב נזכה למלחמות מעבר לגבול. המסקנה היא שישראל אינה יכולה "להתנתק" מרצועת עזה. אין ברירה לישראל אלא לקחת על עצמה שליטה מלאה על הנעשה בגבולותיה.

אכן בלתי אפשרי הוא "לצאת מעזה", אבל אם נישאר בה על מנת לקיים שלטון יציב לאורך ימים, יתברר לנו במהרה שחלק ניכר מן התושבים יעשה הכול כדי לחיות איתנו בשלום. וכאן מבצבצת האמת הפשוטה: התקווה לשלום תלויה קודם כול ובעיקר בנכונות שלנו לקבל את תושבי חבל עזה המשוחרר באופן שיבטיח גם להם בטחון, שלום וגם כבוד אנושי, כשותפים מלאים לחיי שיתוף בינינו וביניהם.

משימה זו היא הקשה ביותר. היא מצריכה שינוי ערכים חריף בהלך הרוח של אזרחי ישראל. החברה היהודית בכל ההיסטוריה שלה שמרה על ייחודה על ידי התבדלות מוחלטת מכל מי שאינו בן הדת היהודית. ניתן להבין את הצורך בכך ליהודים כשחיו כקבוצות דתיות קטנות המפוזרות בין המונים רבים בני דת אחרת. אבל החברה הישראלית של היום שונה בתכלית מן הפזורה היהודית של המאות שעברו. החברה הישראלית ללא מליצות היא חברת לאום-מדינה, ולא קהילה יהודית מסוגרת ומפוחדת. בהיותנו השליטים בארצנו נוכל לקלוט אלינו, אל חברה ישראלית פתוחה, לא רק יהודים, וגם מי שהיו אויבים יוכלו להיות ישראלים ללא פגם - אם אך נרצה! אין זו משימה שניתן להגשימה במהירות ובחיפזון. זוהי דרך ארוכה המצריכה שלבים שונים והרבה סבלנות, אך זוהי הדרך היחידה לפתור את הבעיה העומדת לפנינו. רק על פי חזון שלום זה נוכל להביא לנו ולבנינו גם בטחון וגם שלום. משטר מוסלמי קנאי בשכנות לנו, המתכוון להצמיתנו, אסור לנו לאפשר את קיומו, אבל חברה יהודית המכה בכל עוז על ימין ועל שמאל ומסתגרת מכל מי שאינו יהודי לא תוכל להתקיים כאן לאורך ימים.

שלחו תגובה


   חיפוש תעתיק לטיני לעברית

בכל רחוב באוסלו כתוב שם הרחוב
ואחריו המילה gate. ביקרתי בעיר אוסלו זו והסתקרנתי לדעת אם המשמעות של gate 
בנורבגית באמת "רחוב".
שאלתי באנגלית עובר אורח, והוא

 


 
 
 
  שבועת יזכור
שגה  הרמטכ"ל כשהחליט לגנוז את נוסח ה"יזכור" המרגש, שכתב ברל כצנלסון ב- 1920 לאחר הירצחם של יוסף טרומפלדור וחבריו 
 
 
בגידתה של האקדמיה בעברית
 
הציבור עומד לראות בקרוב את תמרורי הדרכים בארץ כתובים בתעתיק זר ומטעה, שיש בו מן המעילה בשפה העברית,
 וזאת בגלל מחטף פוליטי תמוה.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דף הבית | לשון ובלשנות | החברה שלנו | אני ישראלי | חוק ומשפט | על דא ועל הא| מיוחדים| מאמרים משכבר צור קשר