לשון ובלשנות                           

                    החברה שלנו                    אני ישראלי                    חוק ומשפט                   על דא ועל הא
              
                 מיוחדים              
                                                                        
 
 
 
   דר מהיום הלאומי    ישראל במרתף השואה    Letter to writers    חיפוש תעתיק    הצורך בהמנון ישראלי    אזרחות מכוח ישיבה
   תביעת אזרחות (2)    חסרי דת בישראל כיצד?    סיפורי גוגל    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה    קריאה נכונה בהכרזת העמאות    הלקח מן הרצח
   הלקח מן הרצח    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות    סדר מהיום הלאומי    סדר היום נלאומי    ישראל במרתף השואה    מרתף השואה
   ישראל במרתף השואה    ישראל במרתף השואה    זהות ישראלית במכללת נתניה    במרתף השואה    במרתף השואה    הפרדת הדת מהמדינה
   פסק דין אזרחות שני    לא ל"יהודית דמוקרטית"
 
    דר מהיום הלאומי
    פורום
    צור קשר
    Letter to writers
    מדינת הלאום היהודי?
    לימוד האותיות
    ספרותית (בערבית)
    חוקי קריאה באותיות לטיניות
    ספרותית או מדוברת?
    חיפוש תעתיק לטיני
    "השפה הראשונה"??
    עיצורים ותנועות
    שיטות התעתיק האפשריות
    כנס פוצחה ועמיה
    יתרונות המדוברת
    ויכוח על העברית
    לשון והשקפה פוליטית
    האקדמיה ללשון
    חיפוש תעתיק
    עתירה מנהלית למחוזי
    עתירת אני ישראלי(1)
    20.2.07 - דיון חדש בעתירה
    העתירה במחוזי
    NFC על העתירה
    עוד על העתירה
    המרצת פתיחה ל"אני ישראלי"
    לקראת דיון
    ערעור לעליון
    להכיר בלאום הישראלי
    ישראל לא מכירה בלאום ישראלי?
    סיכומי הערעור
    בית המשפט יחליט!
    תביעת אני ישראלי
    ערעור לעליון 2008
    הסבר קצר לשיר
    הצורך בהמנון ישראלי
    המנון למולדת
    גיבוי כותרת עליונה
    לאום ישראלי במגילת העצמאות
    מדינת כל אזרחיה
    שבות ואזרחות
    לאום-דת-מילאט
    "יהודית ודמוקרטית"?
    איזו מדינה זאת?
    דרום אפריקה בוחרת בחיים
    גיור ואזרחות
    האמנה הפלשתינאית
    לעקוף את החמאס?
    מתי נוסד הלאום הישראלי
    איש דת נגד שוויון
    אזרחות ולאומיות
    הכרזת העצמאות
    הלאום שלי: ישראלי
    אפלית חוק ואפליה חברתית
    גביזון ואלוני מתווכחות
    דרכו הציבורית של אהרון אמיר
    יוחנן אליחי
    "פתרון לאומי" של ציפי
    המלחמה וההפגנות
    תשובה למשה פייגלין
    מהו לאום ישראלי
    להיכנס? לצאת?
    פיתוי להמרת דת
    עבודת יהודים בשבת
    האמת - במגילת העצמאות
    דלדולה של הרוח מנין?
    דלדול הרוח (נוסח ב)
    מוּ"מ שְמוּם
    אינטרס ישראלי מול יהודי
    אין יהודים חילונים
    המהפכה הציונית מתה
    שם המדינה מפריע?
    יהדות וגזענות
    איך נכתב השיר
    דברי הסבר לשיר
    Another Solution
    ע'אלב מג'אדלה
    הדרך הארוכה לשלום
    אפליה בקיבוצים ?
    שני שירים שנבחרו
    מינהל מקרקעי ישראל
    חנה ושבעת בניה
    תנאים מוקדמים לשלום
    אזרחות ונאמנות
    זכות השיבה
    לא "העם היהודי" !
    בעלי הבית ודיירי משנה
    הזהות הלאומית שלנו
    מי נגד מי
    השכנת שלום ברואנדה
    מלחמת העצמאות של הסַחְרָוִיִים
    היהודים נגד הישראלים
    טאייוואן משתנית
    אויבת האיסלאם?
    טייוואן ב- Ynet
    הולדת היהדות
    הוועדה למינוי שופטים
    אל לעורכי דין למנות את שופטיהם
    שופטים ועורכי דין בקלקלתם
    גירושים אזרחיים
    שבועת יזכור לא תפילה
    המרידה ביהדות ותחיית הלשון
    מחאת האוהלים
    שיר למולדת
    השלמת הטיעון ללאום ישראלי
    החרדים במחשכים
    לא "מכוח שבות" !
    בקשת אזרחות מכוח ישיבה
    להינתק מהעם היהודי
    מיהו ישראלי ?
    המגילה ושנאת זרים
    איך נפריד את הדת מהמדינה
    הצעת חוק מדינת העם היהודי
    הסתה גזעית בחסות הדת
    מהפכת התחייה העברית
    אזרחות מכוח ישיבה
    תביעת אזרחות (2)
    בגידת האקדמיה
    תשובה לרועי
    חזון ביטול העדה
    מדינת הלאום -איזה?
    מדינה או קהילה? 1
    מדינה או קהילה 2
    המוסר היהודי
    סיפורי גוגל
    ערעור לאזרחות מכוח ישיבה
    קהילה או מדינה?
    קריאה נכונה בהכרזת העמאות
    הלקח מן הרצח
    הלקח מן הרצח
    קישורים לתוכנות וידיאו או הקלטות
    סדר מהיום הלאומי
    סדר היום נלאומי
    ישראל במרתף השואה
    מרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    ישראל במרתף השואה
    זהות ישראלית במכללת נתניה
    במרתף השואה
    במרתף השואה
    הפרדת הדת מהמדינה
    פסק דין אזרחות שני
    לא ל"יהודית דמוקרטית"
הפרדת הדת מהמדינה

 

                                                                             "הפתרון הלאומי" וציפי לבני

 

בעיתונים נ שמעה הצעה חדשה של "פתרון לאומי לערביי ישראלי". בפגישה עם תלמידי בית ספר
תיכון אמרה ציפי לבני שכדי לקיים "מדינה יהודית ודמוקרטית" יש להקים שתי מדינות. ואז, הוסיפה
שרת החוץ, היא תוכל לבוא לאזרחי ישראל הערבים ולומר להם כי "הפתרון הלאומי שלהם נמצא
במקום אחר"...

 

אבל "הפתרון הלאומי" האמיתי של כל אזרחי ישראל התפרסם ברבים ביום הכרזת העצמאות של
 ישראל. נקבע אז בהצהרה הפומבית כי לכל אזרחי ישראל – בלי שום קשר למוצא האתני שלהם
או לדת שלהם – יש אזרחות מלאה ושווה. יתר על כן, אזרחים ערבים היו  חברים מלאים ושווים גם
במוסד המדיני הראשון של ישראל,  מוסד  שקדם  לכנסת, והיה אמור לחוקק חוקה לישראל,  היא
"האסיפה המכוננת".  ניכר אפוא  שההשתייכות  של אזרח לקבוצה אתנית או לדת איננה שייכת
כלל להשתייכות הלאומית שלו.
 
מצבנו אינו שונה ממצבן של מדינות רבות, שיש בהן אזרחים שהמוצא האתני שלהם שונה משל
אזרחים אחרים ושהם בעלי דת שונה מדת של אזרחים אחרים. זה אינו פוגע כלל בהשתייכותם
הלאומית, שהיא אך ורק השתייכות ללאום המדינה שהם אזרחים בה.

 

קחו לדוגמה את אזרחי בריטניה. יש מהם בעלי הדת האנגליקנית, יש קתולים, יש יהודים, יש מוסלמים
ואפילו "עובדי השמש". גם מבחינה אתנית הם שונים זה מזה. יש מהם אנגלים, יש ולשים, יש סקוטים
ויש אירים.  אבל כולם נושאים בגאון את השתייכותם הלאומית המשותפת: כולם שייכים ללאום הבריטי,
והדרכונים של כולם הם דרכונים זהים. כל אזרח בריטי נושא איתו דרכון שאין בו שום רישום של הדת
שלו או של המוצא האתני שלו.

 

אפילו במדינה כמו בלגיה, שיש בה שלוש "קהילות", הנבדלות זו מזו גם בעניין הדת וגם בעניין השפה
השלטת  באזורים  שלהם,  שום "קהילה"  איננה  מוגדרת  בתור  "לאום". כל האזרחים כולם הם בני
הלאום הבלגי המשותף, וזאת אף על פי שלכול קהילה יש מעבר לגבול בלגיה מדינה אחרת שהשפה
שלה והדת שלה משותפת לה ולקהילה הקרובה לה.

 

מעולם  לא אמר שום  ראש ממשלה  או מנהיג בלגי –  בין שהוא ולוני  בין שהוא פלנדרי - ש"הפתרון
הלאומי" של הקהילה השנייה הוא ... "מעבר לגבול"!  שום מנהיג בלגי השייך לקהילה הפלנדרית לא
הכריז  מעולם  ש"הוא קודם כול פלנדרי  ורק אחר כך  בלגי" – אבל  ראש הממשלה  אהוד אולמרט
הכריז  בוועידה  בינלאומית  יהודית  ש"הוא  קודם  כול  יהודי  ורק  אחר  כך  ישראלי"...  איזה  ראש
ממשלה זה  המכריז  שהוא  מחויב  לקשרי  הדת  שלו  ולקשרי המוצא האתני שלו יותר מאשר הוא
מחויב  ללאום המדינה  שלו,  שבחר בו כראש  ממשלה.   תארו  לעצמכם שג'ון קנדי, הנשיא הקתולי
של  ארצות הברית  בשנות ה-60  של המאה  שעברה  היה אומר  "אני קודם כול קתולי ורק אחר כך
אמריקאי"... הרי באותו יום הוא היה מוכרח להתפטר ולחזור בבושת פנים לביתו הפרטי.

 

גם הישראלים היהודים וגם הישראלים הערבים – וזה כולל את כל המנהיגים,  גם ציפי לבני, גם אהוד
אולמרט  וגם חברי הכנסת הערבים  - חייבים לדחות  את הרעיון שלכל קבוצה  יש "אחים מעבר לגבול". 
שם  המדינה  שאנו  חיים בה הוא "ישראל" ולכן כולנו בני הלאום הישראלי.
 
אכן בדרכון הישראלי  אין שום  רישום שונה לאזרח יהודי או ערבי או צ'רקסי או דרוזי, או  רוסי או גרוזיני,
אלא רשום בו רק שמחזיק הדרכון הוא בן הלאום הישראלי. הקשר הלאומי הוא הקשר החזק והחשוב
ביותר בינך  ובין אחיך  לחברה המדינית שלך. כדי לממש הכרה זו על מנהיגי הלאום לפעול למען שוויון
אמיתי מלא בין כל האזרחים, ואז לאומיות ישראלית תהיה "הפתרון הלאומי" של כולנו.   
 
 [הידיעה על נאומה של ציפי לבני התפרסמה ב 12.12.08 ]
[המאמר התפרסם ב א-סינארה 24.12.08 ]

 

 

שלחו תגובה


   חיפוש תעתיק לטיני לעברית

בכל רחוב באוסלו כתוב שם הרחוב
ואחריו המילה gate. ביקרתי בעיר אוסלו זו והסתקרנתי לדעת אם המשמעות של gate 
בנורבגית באמת "רחוב".
שאלתי באנגלית עובר אורח, והוא

 


 
 
 
  שבועת יזכור
שגה  הרמטכ"ל כשהחליט לגנוז את נוסח ה"יזכור" המרגש, שכתב ברל כצנלסון ב- 1920 לאחר הירצחם של יוסף טרומפלדור וחבריו 
 
 
בגידתה של האקדמיה בעברית
 
הציבור עומד לראות בקרוב את תמרורי הדרכים בארץ כתובים בתעתיק זר ומטעה, שיש בו מן המעילה בשפה העברית,
 וזאת בגלל מחטף פוליטי תמוה.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דף הבית | לשון ובלשנות | החברה שלנו | אני ישראלי | חוק ומשפט | על דא ועל הא| מיוחדים| מאמרים משכבר צור קשר