בעלי בית ודיירי משנה
הסיסמה "מדינת כל אזרחיה" שהשמיע לראשונה עזמי בשארה לפני שנים אחדות היא אכן סיסמה קולעת ושובה לב,
אבל האמת היא שמדינת ישראל, ככל המדינות הדמוקרטיות, תמיד הייתה ועודנה מדינת כל אזרחיה ולא מדינה של היהודים בלבד.
1) ישראל מדינה ריבונית, ו מוסדות השלטון נבחרים על ידי כל אזרחיה, בין שהם יהודים בין שאינם יהודים, "כל אזרחיה" כולל
כמובן גם את האזרחים שאינם יהודים.
2) לעומת זאת, שום יהודי שאינו ישראלי איננו משתתף בבחירת מוסדות השלטון בישראל. בין שהוא ציוני בין שהוא חסיד סאטמאר
או שונא אחר של ישראל. בעלי הבית של ישראל הם אפוא כל הישראלים באשר הם ישראלים, ולא היהודים באשר הם יהודים.
3) החוק בישראל נקבע על ידי בית המחוקקים הישראלי, שחברים בו ישראלים, וישראלים בלבד. מהם יהודים ומהם לא יהודים.
החוק איננו חוק יהודי, אלא חוק ישראלי. גם כאשר הישראלים חברי הכנסת ויתרו על זכותם וחובתם לבדוק כל חוק לפני קבלתו,
וזאת כאשר הם קיבלו בשלמות את חוקי הנישואים מלאי ההפליות היהודיים, הם שחוקקו אותו, והם רשאים גם להמירו בחוק הוגן יותר.
ומדוע בכל זאת יש יהודים החושבים ש"ישראל היא מדינת היהודים בלבד"? מפני שהשלטון בישראל חילק את אזרחי ישראל
לשתי קבוצות: יש "אזרחים מכוח שבות" ויש "אזרחים מכוח ישיבה". "אזרחים מכוח שבות" הם כל היהודים, גם אם נולדו
בארץ לפני הכרזת העצמאות וגם אם הוריהם או הורי הוריהם נולדו בימי התורכים, ואילו כל האזרחים שאינם יהודים הם אזרחים
"מכוח ישיבה".
חלוקה זו היוצרת אי שוויון בינינו יושבי ישראל, נראית כאילו רק היהודים הם "בעלי הבית של ישראל" וכל מי שאינו יהודי
הוא בגדר דייר משנה. הרושם הזה מתחזק על פי חוק האזרחות, הקובע שדי ליהודי מחו"ל להציג כף רגלו בישראל כדי שמייד
ייהפך לאזרח ישראלי, "אזרח מסוג א" - מכוח שבות. הודות לחוק זה יכול כל שודד יהודי מחו"ל ליהפך מייד לאזרח ישראלי,
לשחד המונים בכספי גזלותיו , וגם להיבחר לכנסת כדי להימלט מתהליך של הסגרה לארץ שבה שדד. שמעתי על יהודים חרדים,
הבאים לכאן כדי לקבל אזרחות ישראלית, ומייד נוסעים חזרה לארצותיהם. הם מבקרים אותנו שוב רק בימים שנערכת הצבעה
לכנסת, כדי להגביר את היסודות האנטי דמוקרטיים בתוכה, לרעת אזרחיה.
בהכרזת העצמאות של ישראל לא נאמר כלל שמדינת ישראל היא מדינתם של היהודים. להפך ! הכרזת העצמאות אינה מפלה
בין אזרחיה, ומכריזה על כך במילים ברורות: "מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות
ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות."
מדוע לא נכתב במגילה "... תקיים שוויון גמור בלי הבדל לאום"? התשובה היא כי לפי המילים היפות של ההכרזה כל תושבי מדינת ישראל
הם כולם בני הלאום החדש, הלאום הישראלי – ולאום חדש זה מתחייב לנהוג לפי עקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות האוסרים על כל הפליה.
הפרת השוויון בין האזרחים איננה חלק ממגילת העצמאות. היא נובעת ממקור אחר, שהוא ההפך מדמוקרטיה. רק לאחר שישראל נתקבלה כחברה
בארגון האומות המאוחדות היא חוקקה את חוקי ההפליה...
אבל חוקי ההפליה אינם משנים את הבעלות על ישראל. כול אזרחיה הם בעלי הבית, ואף אחד איננו דייר משנה. וגם אם חלק מאזרחי ישראל
- היהודים - לקחו לעצמם בכוח מספרם זכויות יתר והעניקו אותן גם ליהודים מחו"ל, בכל זאת גם כך ישראל מוסיפה להיות מדינת כל אזרחיה.
אכן השוויון פגום וחלק מהאזרחים הם כביכול "מסוג ב'", אבל המדינה מוסיפה להיות מדינת כל אזרחיה. יש לחתור לשוויון מלא, ולתת הרגשת "בני בית" לכל האזרחים בלי כל הבדל, כאמור בהכרזת העצמאות.
התפרסם ב-א-סינארה 6.4.07
|
חיפוש תעתיק לטיני לעברית
בכל רחוב באוסלו כתוב שם הרחוב
ואחריו המילה gate. ביקרתי בעיר אוסלו זו והסתקרנתי לדעת אם המשמעות של gate
בנורבגית באמת "רחוב".
שאלתי באנגלית עובר אורח, והוא
|
|
שבועת יזכור |
שגה הרמטכ"ל כשהחליט לגנוז את נוסח ה"יזכור" המרגש, שכתב ברל כצנלסון ב- 1920 לאחר הירצחם של יוסף טרומפלדור וחבריו |
|
בגידתה של האקדמיה בעברית
הציבור עומד לראות בקרוב את תמרורי הדרכים בארץ כתובים בתעתיק זר ומטעה, שיש בו מן המעילה בשפה העברית,
וזאת בגלל מחטף פוליטי תמוה.
|
|
|